Organizator:

Retrofits, czyli system zmiany pracy silnika diesla z oleju napędowego na wodór

Podziel się

Retrofits - innowacyjny system przystosowuje silniki Diesla do działania w 90 procentach na wodorze. Działanie to zmniejszy emisję CO2 o 85%, niż jest to w przypadku wykorzystania oleju napędowego.

Zespół z Laboratorium Badań Silników UNSW opracował nowy system dwupaliwowy Hydrogen-Diesel Direct Injection, który znacząco obniża emisję dwutlenku węgla. Badacze zmodernizowali silnik diesla przekształcając go w hybrydę (wodór-diesel). 

Zespół profesora Shawna Koka ze School of Mechanical and Manufacturing Engineering, od ponad 18 miesięcy pracował nad wspomnianym systemem. Naukowcy twierdzą, iż każdy silnik wysokoprężny stosowany w ciężarówkach, w transporcie, rolnictwie, a przede wszystkim górnictwie mógłby zostać zmodernizowany do nowego systemu w zaledwie kilka miesięcy. 

Nie bez przyczyny wymieniliśmy przemysł górniczy jako głównego adresata tej technologii. Jak wykazały badania, około 30% emisji gazów cieplarnianych jest spowodowane użyciem silników diesla, głównie w pojazdach górniczych i generatorach prądu, a australijski rynek generatorów prądu zasilanych wyłącznie olejem napędowym jest obecnie szacowany na około 765 milionów dolarów. 

Źródło: Zielona Gospodarka